Name: Alexandrina Martins

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Academic Degree: Bachelor in Speech and Language Pathology


Professional Status: PhD Student & Speech and Language Therapist

CLUL's Research Sector: Language & Resources

Research Areas: Acquisition of Syntax

 


Academic Degrees:

  • 2005: Bachelor of Speech and Language Pathology, Escola Superior de Saúde from IP-Porto


Activities:

  •  2012-2014: Collaboration with the project "CLAP - Completivas na Aquisição do Português" (Complement Clauses in the Acquisition of Portuguese). FCT: PTDC/CLE-LIN/120897/2010. Main researcher: Ana Lúcia Santos.
  • Since 2012: teacher of Linguística Aplicada in Escola Superior de Saúde da Universidade de Aveiro

Publications:

2017

  • Martins, A.; Santos, A. L.; Duarte; I. Syntatic complexity in children with Autism Spectrum Disorder and Specific Language Impairment. In Escobar, L. Torrens, V., Parodi, T. (eds.) Language Processing and Disorders.
  • Martins. A.; Vieira S. Avaliação em contextos típicos e atípicos: aspetos morfossintáticos. In Santos, A. L., Freitas, M. J. (eds) Aquisição de Língua Materna e não Materna. Questões Gerais e Dados do Português.Language Science Press - Textbooks in Language Science.

 Organization Committees:

  • 22nd Conference of the Student Organization of Linguistics in Europe (ConSOLE XXII), Lisbon, January 8th -10th, 2014;
  • Workshop Linguistics, Language Development and Impairment IV, Lisbon, January 31st - February 1st, 2014
  • Workshop Linguistics, Language Development and Impairment III, February 15th, 2013
  • Workshop Linguistics, Language Development and Impairment II, January 19th - 2012
  • Workshop Linguistics, Language Development and Impairment I, January 24th - 25, 2011

 Posters:

Martins, A. Santos, A. L.; Duarte; I. (2017) Comprehension of relatives vs. control structures in SLI and ASD children. Boston University Conference on Language Development 42nd annual meeting. Boston: BUCLD. 

Martins, A. Santos, A. L.; Duarte; I. (2016)Complex syntax in SLI and ASD children. Ciência 2016 - Encontro com a Ciência e Tecnologia em Portugal. Lisbon: Fundação para a Ciência e a Tecnologia in collaboration with Ciência Viva - Agência Nacional para a Cultura Científica e Tecnológica, Academia das Ciências de Lisboa and Comissão Parlamentar de Educação e Ciência.

Martins,  A.; Afonso, C.; Batista, A. C.; Rodrigues, S. (2011) Comprehension of subject and object relatives by SLI and typically developing children: comparing Act-Out and Sentence-picture tasks. IASCL 2011 - Montreal - International Association for the Study of Child Language


 Oral Presentations:

Martins, A. Santos, A. L.; Duarte; I. (2017) Comprehension of relatives vs. control structures in SLI and ASD children. 13th Generative Approaches to Language Acquisition Conference (GALA). September 2017

Martins, A. Santos, A. L.; Duarte; I. (2017) Complexidade sintática em Crianças com PEL e PEA. III Congresso Internacional do CADIn. October 2016. Lisboa: CADIn

Martins, A. Santos, A. L.; Duarte; I. (2015) Complexidade sintática em Crianças Com PEL e PEA. XXXI Encontro Nacional da Associação Portuguesa de Linguistas. October 2015. Braga: APL

Martins, A. Santos, A. L.; Duarte; I. (2015) Complex syntax in SLI and ASD children. Workshop Complement Clauses: Syntax and Acquisit​ion. June 2015. Lisboa: CLUL/ FLUL. 

Martins, A. Santos, A. L.; Duarte; I. (2014) Comprehension of relatives and control structures in SLI and ASD children. Workshop on Specific Language Impairment. October 2014. Madrid: UNED. 

Martins, A. Santos, A. L.; Duarte; I. (2014) Desenvolvimento sintático em crianças com PEL e PEA:
Resultados de compreensão de diferentes tipos de relativas em diferentes tarefas. IV Workshop Linguistics, Language Development and Impairment. January 2014. Lisboa: CLUL/ FLUL. 

Martins, A., Agostinho, C., Duarte, I. & Santos, A.L. (2014). Compreensão de algumas estruturas de controlo por crianças com desenvolvimento típico e atípico. IV Workshop on Linguistics, Language Development and Impairment. January 2014, Lisboa: CLUL/ FLUL. 

Martins,  A.; Afonso, C.; Batista, A. C.; Rodrigues, S. (2013) Compreensão de Orações Relativas – comparação entre metodologias. Workshop Linguistics, Language Development and Impairment III. February 2013. Lisboa: CLUL/ FLUL.

Martins,  A.; Afonso, C.; Batista, A. C.; Rodrigues, S. (2011) Comprehension of subject and object relatives by SLI and typically developing children: Comparing Act-Out and Sentence-picture tasks. I Workshop Linguistics, Language Development and Impairment. January 2011. Lisboa: CLUL/ FLUL