Parceria:

Centro de Linguística da Universidade de Lisboa
Instituto da Lingua Galega (Universidade de Santiago de Compostela)

Equipa:

Francisco Dubert (ILG)

Gabriela Vitorino (CLUL)

João Saramago (CLUL)

Luisa Segura (CLUL)

Rosario Álvarez (ILG)

Xosé Afonso Álvarez Pérez (Investigador Responsável) (CLUL)

Financiamento:

A Fundación Española para la Ciencia y la Tecnologia (FECYT) e o Ministerio de Educación do governo espanhol financiaram um contrato postdoutoral a Xosé Afonso Álvarez para a sua dedicação parcial a este projecto (anos 2009 e 2010).

Início do projecto:

Janeiro de 2009

Objectivos:

Elaboração de um atlas, acompanhado de comentários, que estude a realidade linguística de Norte a Sul da franja ocidental da Península Ibérica através da representação num mesmo mapa dos resultados galegos e portugueses, o que torna possível estudos contrastivos que analisem a (des-)continuidade a um e outro lado da linha de fronteira.

Os materiais procedem dos inquéritos do Atlas Lingüístico Galego (ALGa) e do Atlas Linguístico-Etnográfico de Portugal e da Galiza (ALEPG), realizados entre os anos 1974 e 2004. A obra prevê ca. 150 mapas, que tratarão essencialmente fenómenos fonético-fonológicos e lexicais.

- Álvarez Pérez, X. A. (2010): E os da banda d’alá son máis estranxeiros ca os de Madrí? Estudo contrastivo de designacións galegas e portuguesas no campo semántico da gandaría. Verba. Anuario galego de Filoloxía, 37, pp. 57-88. [texto completo]

- Álvarez Pérez, X. A. (no prelo): "Sprachliches und sprachwissenschaftliches Material zur Untersuchung an der Grenze zwischen Galicien und Portugal", Endruschat, Annette / Ferreira, Vera: Korpus- und Dokumentationslinguistik, München: Meidenbauer.

- Álvarez Pérez, X. A. (no prelo): “A fronteira entre galego e portugués. A perspectiva portuguesa”. H. Monteagudo (ed.): Contacto de linguas, hibridade, cambio: contextos, procesos e consecuencias. Santiago de Compostela: Consello da Cultura Galega / Instituto da Lingua Galega.

Álvarez Pérez, X. A. (no prelo): “Cartografía lingüística de Galicia e Portugal”. Actes del XXVI Congrés Internacional de Lingüística i Filologia Romàniques.

- Álvarez Pérez, Xosé Afonso / Saramago, João (no prelo, 2012): "Áreas lexicais galegas e portuguesas: um novo olhar para a proposta de Cintra", Estudis Romànics, XXXIV.