- 2007 resultados encontrados
(2021). Allographic translation, self-translation, and alloglottic rewriting: towards a digital edition of poetry by Pedro Homem de Mello. In Genetic Translation Studies: Conflict and Collaboration in Liminal Spaces (pp. 89-106). London: Bloomsbury. http://doi.org/10.5040/9781350146846.ch-006 . |
(2020). The Acquisition of Implicit Control in European Portuguese. In New Trends in Language Acquisition Within the Generative Perspective (pp. 219-238). Springer Netherlands. http://doi.org/10.1007/978-94-024-1932-0_9 . |
(2020). Automatização no diagnóstico de nível de língua: anotação e versatilidade dos recursos para PLE. Revista Da Associação Portuguesa De Linguística, 7, 1-20. http://doi.org/10.26334/2183-9077/rapln7ano2020a1 . |
(2020). Infrastructure for the Science and Technology of Language PORTULAN CLARIN. In LREC 2020 Worskhop IWLTP 2020 – 1st International Workshop on Language Technology Platforms (pp. 1-7). ELRA. . |
(2020). Eyes or mouth? Exploring eye gaze patterns and their relation with early stress perception in European Portuguese. Journal Of Portuguese Linguistics, 19(1), 4. http://doi.org/10.5334/jpl.240 . |
(2020). Looking for the edge: emerging segmentation abilities in atypical development. 10th International Conference on Speech Prosody 2020. ISCA. http://doi.org/10.21437/speechprosody.2020-166 . |
(2020). CDI-PE App: Aplicação online para avaliação de competências de linguagem e seu desenvolvimento baseada no MacArthur-Bates CDI para o Português Europeu Formas Reduzidas. ISBN 978-989-54771-1-1. . |
(2020). Contrasting dative expression in varieties of Portuguese. Bulletin Of Hispanic Studies, 97(1), 59-80. . |
(2020). Negation and negative concord: The view from creoles. (V. Déprez & Henri, F., Eds.), Journal of Pidgin and Creole Languages. Amsterdam / Philadelphia: John Benjamins Publishing Company. . |
(2020). A grammar of Fa d’Ambô. Berlin/Boston: Walter de Gruyter. Retrieved from https://www.degruyter.com/view/title/510975 . |
(2020). Ideofones em umbundo. Faculdade de Letras. Universidade de Lisboa. . |
(2020). Nasalização regressiva heterossilábica (NRH) da vogal /a/ acentuada em PE. Revista Da Associação Portuguesa De Linguística, (7), 295-317. http://doi.org/10.26334/2183-9077/rapln7ano2020a18 . |
(2020). Epistemic Future and epistemic modal verbs in Portuguese. Journal Of Portuguese Linguistics, 19: 7, 30. (Original work published 07/2020AD) . |
(2020). O sabre e a montada. Observações sobre a prática de uma edição académica digital. In R. Álvarez & Seoane, E. G. (Eds.), Calen barbas, falen cartas. A escrita en galego na Idade Moderna (pp. 255-269). Santiago de Compostela: Consello da Cultura Galega. http://doi.org/10.17075/cbfc.2020.007 . |
(2020). Perguntas-respostas em textos escritos: uma análise no âmbito das relações discursivas. Revista Da Associação Portuguesa De Linguística, 7, 226-241. http://doi.org/10.26334/2183-9077/rapln7ano2020a14 . |
(2020). Predicados Temporais e Gramaticalização em Português. In Zwischen Sprechen und Sprache / Entre Fala e Língua (B. Meisnitzer & E. Pustka, orgs., pp. 59-81). Berlin: Peter Lang GmbH. . pdf229.81 KB
|
(2020). Chinese Teachers’ Attitudes Towards Translanguaging and Its Uses in Portuguese Foreign Language Classrooms. Theory And Practice Of Second Language Acquisition, 6 (1), 11-30. http://doi.org/10.31261/TAPSLA.7742 . |
(2020). Polarity, expression of degree and negation: the vernacular form caraças. Estudos De Lingüística Galega, 12, 25. http://doi.org/https://dx.doi.org/10.15304/elg.12.6053 (Original work published 07/2020AD) . |
(2020). O ensino de línguas baseado em tarefas no ensino/aprendizagem da escrita em português língua segunda – propostas didáticas. Revista Do Gel, 17 (2), 170-195. http://doi.org/http://dx.doi.org/10.21165/gel.v17i2.2425 . |
(2020). Gramática do Português. (E. B. P. Raposo, Bacelar do Nascimento, M. F., Mota, C., Segura, L., Mendes, A., & Andrade, A., Eds.) (Vol. III). Fundação Calouste Gulbenkian. |
(2020). Consonantismo. Gramática do Português (In Raposo, E., M. F. B. Nascimento, M.A. Mota, L. Segura, A. Mendes & A. Andrade (orgs.)). Lisboa: CLUL/ FCG. (Original work published 05/2020AD) . |
(2020). TED Multilingual Discourse Bank (TED-MDB): a parallel corpus annotated in the PDTB style. Language Resources And Evaluation, 54 (2), 587-613. http://doi.org/https://doi.org/10.1007/s10579-019-09445-9 . |
(2020). Cross-Linguistic Interaction Between Phonological Categorization and Orthography Predicts Prosodic Effects in the Acquisition of Portuguese Liquids by L1-Mandarin Learners. Interspeech 2020. ISCA. http://doi.org/10.21437/interspeech.2020-2689 . |
(2019). A realização do objeto indireto anafórico de terceira pessoa na variedade do português europeu falado no Funchal (Ilha da Madeira). A Cor Das Letras, 20,1, 14. http://doi.org/http://dx.doi.org/10.13102/cl.v20i1.4625 . |
(2019). Turismo e Romance na Literatura Popular Cor-de-rosa tendo por cenário a ilha da Madeira. In Colóquio “Memória e Identidade Insular: Religiosidade, Festividades e Turismo nos arquipélagos da Madeira e Açores» (pp. 323 – 336). CEHA, Funchal.: CHAM | Universidade dos Açores. . |
Livro
Capítulo de Livro
Edição de Livro
Recensão Crítica
Artigo em Atas
Edição de Atas
Edição Eletrónica
Artigo em Revista
Edição de Revista
Publicações editadas pelo CLUL
Magazine Article
Manuscrito
Miscelânea
Artigo de Jornal
Ferramenta
Tese
Não Publicado
Artigo Online