(2021). Assessing intervention effects in sentence processing: object relatives vs. subject control. Frontiers In Psychology, 12. . |
(2021). The concept of version in genetically oriented scholarly editing. Studia Neophilologica, 93, 13. http://doi.org/10.1080/00393274.2021.1885306 (Original work published 02/2021AD) . |
(2020). Automatização no diagnóstico de nível de língua: anotação e versatilidade dos recursos para PLE. Revista Da Associação Portuguesa De Linguística, 7, 1-20. http://doi.org/10.26334/2183-9077/rapln7ano2020a1 . |
(2020). Eyes or mouth? Exploring eye gaze patterns and their relation with early stress perception in European Portuguese. Journal Of Portuguese Linguistics, 19(1), 4. http://doi.org/10.5334/jpl.240 . |
(2020). Contrasting dative expression in varieties of Portuguese. Bulletin Of Hispanic Studies, 97(1), 59-80. . |
(2020). Nasalização regressiva heterossilábica (NRH) da vogal /a/ acentuada em PE. Revista Da Associação Portuguesa De Linguística, (7), 295-317. http://doi.org/10.26334/2183-9077/rapln7ano2020a18 . |
(2020). Epistemic Future and epistemic modal verbs in Portuguese. Journal Of Portuguese Linguistics, 19: 7, 30. (Original work published 07/2020AD) . |
(2020). Estruturas paratáticas de que-conetivo em frases não-argumentais. Revista Da Associação Portuguesa De Linguística, vol. 7, 209-225. http://doi.org/: https://doi.org/10.26334/2183-9077/rapln7ano2020a13 (Original work published 2020) . |
(2020). Perguntas-respostas em textos escritos: uma análise no âmbito das relações discursivas. Revista Da Associação Portuguesa De Linguística, 7, 226-241. http://doi.org/10.26334/2183-9077/rapln7ano2020a14 . |
(2020). Chinese Teachers’ Attitudes Towards Translanguaging and Its Uses in Portuguese Foreign Language Classrooms. Theory And Practice Of Second Language Acquisition, 6 (1), 11-30. http://doi.org/10.31261/TAPSLA.7742 . |
(2020). Polarity, expression of degree and negation: the vernacular form caraças. Estudos De Lingüística Galega, 12, 25. http://doi.org/https://dx.doi.org/10.15304/elg.12.6053 (Original work published 07/2020AD) . |
(2020). O ensino de línguas baseado em tarefas no ensino/aprendizagem da escrita em português língua segunda – propostas didáticas. Revista Do Gel, 17 (2), 170-195. http://doi.org/http://dx.doi.org/10.21165/gel.v17i2.2425 . |
(2020). TED Multilingual Discourse Bank (TED-MDB): a parallel corpus annotated in the PDTB style. Language Resources And Evaluation, 54 (2), 587-613. http://doi.org/https://doi.org/10.1007/s10579-019-09445-9 . |
(2019). Comment Reduced Parenthetical Clauses and the syntax-discourse interface. Revista Letras, Issn 0100-0888 (Versão Impressa) E 2236-0999 (Versão Eletrônica), vil 99. http://doi.org/DOI: http://dx.doi.org/10.5380/rel.v99i1.65792 . |
(2019). A realização do objeto indireto anafórico de terceira pessoa na variedade do português europeu falado no Funchal (Ilha da Madeira). A Cor Das Letras, 20,1, 14. http://doi.org/http://dx.doi.org/10.13102/cl.v20i1.4625 . |
(2019). Aspetos da Sintaxe do Português Popular Falado no Funchal. Revista Do Arquivo Histórico Da Madeira, Nova Série , 1, 31. Retrieved from https://ahm-abm.madeira.gov.pt . |
(2019). The development of vocabulary and grammar: A longitudinal study of European Portuguese-speaking toddlers. Journal Of Child Language, 46(4). http://doi.org/doi:10.1017/S0305000919000060 . |
(2019). The synchrony and diachrony of an Asian-Portuguese causal morpheme. Journal Of Ibero-Romance Creoles, 9.1, 27-54. . |
(2019). Produção de vogais orais tónicas do PLE por falantes nativos de chinês mandarim. Orientes Do Português, 1, 47-58. Retrieved from http://orientes-do-portugues.ipm.edu.mo/wp-content/uploads/2019/12/OrientesPt_Vol1_5_CASTELOFREITAS_eVersion.pdf . |
(2019). Copulas in contact: Kriyol, Upper Guinea Creoles, and their substrate. Journal Of Ibero-Romance Creoles, 9.1, 30. Retrieved from http://www.acblpe.com/revista/volume-9-2019/copulas-in-contact-kriyol-upper-guinea-creoles (Original work published 06/2019AD) . |
(2019). Grammar teaching in Portugal. Bellaterra Journal Of Teaching & Learning Language & Literature, 12(2), 21. http://doi.org/10.5565/rev/jtl3.809 . |
(2019). A contribution to the implicit/explicit debate on grammar learning: the case of contrast connectors. Crossroads. A Journal Of English Studies, (24(1), 45-64. http://doi.org/10.15290/cr.2019.24.1.04 . |
(2019). Automatic proficiency classification in L2 Portuguese. Procesamiento Del Lenguaje Natural, 63. Retrieved from http://journal.sepln.org/sepln/ojs/ojs/index.php/pln/article/view/6096 . |
(2019). POR Nível: Construção e validação de um teste de colocação para o Português Língua Estrangeira – resultados de um estudo-piloto. Revista Da Associação Portuguesa De Linguística, 5, 172-189. Retrieved from https://ojs.apl.pt/index.php/RAPL/article/view/10/2 . |
(2019). The history of sentence negation in the Gulf of Guinea creoles. Journal Of Ibero-Romance Creoles , 2, 55-84. . |
Livro
Capítulo de Livro
Edição de Livro
Recensão Crítica
Artigo em Atas
Edição de Atas
Edição Eletrónica
Artigo em Revista
Edição de Revista
Publicações editadas pelo CLUL
Magazine Article
Manuscrito
Miscelânea
Artigo de Jornal
Ferramenta
Tese
Não Publicado
Artigo Online