(2021). The genes of freedom: Genome-wide insignts into marronage, admixture and ethnogenesis in the Gulf of Guinea. Genes, 12(833). . |
(2021). Português Guineense e Português Europeu: um estudo preliminar sobre a percepção das suas diferenças entoacionais. Revista Do Gel, 18(3), 70-94. http://doi.org/10.21165/gel.v18i3.3164 . |
(2021). Infraestrutura de Investigação para a Ciência e Tecnologia da Linguagem PORTULAN CLARIN. Revista Da Associação Portuguesa De Linguística, 8, 54-70. http://doi.org/https://doi.org/10.26334/2183-9077/rapln8ano2021a5 . |
(2021). Parental reports of preschoolers’ lexical and syntactic development: validation of the CDI-III for European Portuguese. Frontiers In Psychology, 12:677575. http://doi.org/doi: 10.3389/fpsyg.2021.677575 . |
(2021). Sobre o impacto da constituência silábica na repetição de pseudopalavras: dados preliminares do desenvolvimento típico para a validação do LITMUS-QU-NWR-EP. Revista Da Associação Portuguesa De Linguística, (8), 87-104. http://doi.org/10.26334/2183-9077/rapln8ano2021a7 . |
(2021). Sobre a permeabilidade do léxico à pandemia : a frequência e os sentidos das palavras no discurso noticioso. Études Romanes De Brno, (1), 73-93. http://doi.org/10.5817/erb2021-1-5 . |
(2021). Consoantes (não) soantes em final de palavra: dados da escrita de crianças portuguesas . Linguagem & Ensino, 24, Nº 4, Programa de Pós-Graduação em Letras da Universidade Federal de Pelotas, Brasil, 843-867. http://doi.org/10.15210/RLE.V24I4 . |
(2021). Da consciência linguística à consciência da variação linguística. Palavras. Revista Em Linha. Português, Língua Pluricêntrica, 4, 23-34. . |
(2021). Assessing intervention effects in sentence processing: object relatives vs. subject control. Frontiers In Psychology, 12. http://doi.org/doi: 10.3389/fpsyg.2021.610909 . |
(2021). Um Fragmento Tardo-Medieval Português das Colações de João Cassiano. Floração - Revista De Crítica Textual , 1, 12. Retrieved from https://periodicos.uff.br/criticatextual/article/view/50186 (Original work published 06/2021AD) . |
(2021). (Dys)Prosody in Parkinson’s Disease: Effects of Medication and Disease Duration on Intonation and Prosodic Phrasing. Brain Sciences, 11(8), 1100. http://doi.org/10.3390/brainsci11081100 . |
(2021). A escrita de /s/ e /z/ em português: dados de crianças do segundo ano de escolaridade. Revista Linguagem & Ensino, 24, Nº 4, Programa de Pós-Graduação em Letras da Universidade Federal de Pelotas, Brasil, 799-824. http://doi.org/HTTPS://DOI.ORG/10.15210/RLE.V24I4.21282 . |
(2021). Improving second language vocabulary learning and retention by leveraging memory enhancement techniques: A multidomain pedagogical approach. Language Teaching Research. http://doi.org/10/gm85jr . |
(2021). Introduction: Evidence, Expertise and Argumentation in Evidence-Based Medicine. Topoi, 40. http://doi.org/10.1007/s11245-020-09710-5 . |
(2021). The Role of Evidence in Chronic Care Decision-Making. Topoi, 40. http://doi.org/10.1007/s11245-020-09692-4 . |
(2021). Argumentation schemes in AI: A literature review. Introduction to the special issue. Argument And Computation, 12. http://doi.org/10.3233/AAC-210020 . |
(2021). Reconstructing Multimodal Arguments in Advertisements: Combining Pragmatics and Argumentation Theory. Argumentation, 35. http://doi.org/10.1007/s10503-020-09525-z . |
(2021). Children's learning of non-adjacent dependencies using a web-based computer game setting. Frontiers In Psychology, 12, 734877. http://doi.org/10/gnbfxp . |
(2021). Alguns adjuntos temporais com especial relevância para a tradução inglês-português: o caso de 'since' - 'desde' e expressões afins. Revista Da Associação Portuguesa De Linguística, 8, 168-185. http://doi.org/10.26334/2183-9077/rapln8ano2021a12 . pdf838.02 KB
|
(2021). Early Visual Attention Abilities and Audiovisual Speech Processing in 5–7 Month-Old Down Syndrome and Typically Developing Infants. Brain Sciences 11, 7:939. http://doi.org/https://doi.org/10.3390/brainsci11070939 . |
(2021). The concept of version in genetically oriented scholarly editing. Studia Neophilologica, 93(1), 107-119. http://doi.org/10.1080/00393274.2021.1885306 (Original work published 02/2021AD) . |
(2021). Um autógrafo e a tradição apógrafa de Jorge da Câmara. Miscelânea, 30, 161-180. Retrieved from https://seer.assis.unesp.br/index.php/miscelanea/article/view/1922/1891 . |
(2021). Multicultural classroom discourse dataset on teachers’ and students’ dialogic empathy. Data In Brief, 39. http://doi.org/10.1016/j.dib.2021.107518 . |
(2021). Early-life education may help bolster declarative memory in old age, especially for women. Aging, Neuropsychology, And Cognition, 28, 218-252. http://doi.org/10/gg3n33 . |
(2021). Communicative gestures in 7–12‐month infants: A phylogenetic comparative approach. Infant And Child Development. http://doi.org/10.1002/icd.2262 . |
Livro
Capítulo de Livro
Book Edition
Book Review
Artigo em Atas
Edição de Atas
Dataset
E-edition
Journal Paper
Journal Edition
Work published by CLUL
Magazine Article
Manuscrito
Miscelânea
Artigo de Jornal
Ferramenta
Tese
Não Publicado
Artigo Online